Buat blog je dan dapat duit... Masyukkk....

Followers

Buat blog je pastu dapat le duit....

Monday, July 27, 2009

Hujan...

Hujan turun lagi...



Hujan turun lagi.. hujan dr pagi smp ptg...


Aku suka hujan...
sebab hujan tu sejuk...
dulu aku suka mandi hujan, tp sekarang mandi hujan buat kepala aku jadi pusing...



Hujan turun lagi...

air benteng belakang rumah aku naik...


pemandangan sangat mennyamankan...

buatkan aku taknak tingglkan kampong...


Hujan turun lagi...


boleh penuhkan air tempayan depan rumah...

airnya aku dah buang ketika dengar guruh di langit...

Bodoh kah aku...???


Hujan turun lagi...

aku sejuk...


bukankah hujan itu harapan...

yang memberi kesejukan...

di tengah kehausan...


Hujan turun lagi...
hujan tu anugerah...


titisan irama indah...
memberi kehidupan dan harapan...
agar kuncupnya bermekaran...



Hujan turun lagi...

seakan seluruh air langit tercurah di bumi...


tapi hati ini masih kering...

sisa debu masih tak beransur pergi...






No comments:

Post a Comment