Buat blog je dan dapat duit... Masyukkk....

Followers

Buat blog je pastu dapat le duit....

Saturday, June 20, 2009

Selamat Hari Bapa...

20 Jun setiap tahun, Hari Bapa... ada owang panggil Ayah, Papa, Abah, Appa, Daddy, Walid, mcm2 lagi lah... tp aku ada satu je..

BABAH....

Ni aku ada kisah nak cite, sepanjang umo aku yg dh nak masuk Asar ni (belum Maghrib ok...), cuma skali je babah penah pukul aku, masa tu umo aku dlm 12-13 thn ar... sbb nye, masa tu aku, abg aku, n adik aku ponteng ngaji...

Rasanye 3-4 ari gak kitowang ponteng, yg ajar ngaji lak mak sedara aku, nama dia Nde Seha (panggilan utk makcik, keturunan syed n sharifah)... macamana la kitowang tak ponteng, dia garang, rotan lak dh standy kat tgh blkg ni, tunggu salah je, terus dia libas... adooiiiii...!!!


Biasa nye time ponteng ngaji ni, kitowang lepak kat kedai, mkn aiskrim.. agak2 dh cukup time, balik la umah... tp satu ari tu, nasib tak baik la... dia sudah kol bapak aku... dia cakap.."Mail, anak kau dh lama tk dtg ngaji ni, nak ngaji lg ke tak ni...?" berdesing agaknye bapak aku dgr, balik umah je, bapak aku masuk dlm bilik, tiga-tiga owang kena bantai dgn tali pinggang... kan dah kena.... (melalak je lebih, sbnrnye bapak aku pukul tak sakit, tp sbb 1st time kena kan, so mcm sedih je ar...)


Skrg dh berbelas thn kes ni berlalu.. dh jd kenangan manis dh... *moral of the story " JANGAN PONTENG MENGAJI...!"


No comments:

Post a Comment